Loading...
Error
 

Скачать торрент The Foundry Mari 4.6v1 [2019, En]

 
Автор Сообщение

nikola120

post 11-Ноя-19 15:22

pic
pic
pic
The Foundry Mari 4.6v1
pic
pic Год выпуска: 2019
pic Версия: 4.6v1
pic Адрес оф. сайта: ссылка
pic Язык интерфейса: Английский
pic Лечение: Присутствует
pic Системные требования:
Операционная система: Windows 7 и выше (только 64-bit)
Процессор: x86-64 начиная от Intel Core 2 Quad и далее
Место на диске: 10 GB (кэш может занимать до 250 GB)
Оперативная память: минимум 4 GB
Видеокарта с 1-2 GB видео памяти и с поддержкой OpenGL 3.2.

pic Описание:
Mari - творческий инструмент, для текстурирования 3D-моделей, который может обрабатывать экстремальные проекты.
Набор инструментов Mari, оставляет далеко позади многие автономные 2D-системы, и позволяет дизайнерам сосредоточиться на живописи.
Программа имеет гибкий пользовательский интерфейс.
Вы можете рисовать прямо на модели и просматривать результаты сразу. Экономьте время и выведите текстурирование далеко за пределы ранее возможного!
От аналогов (Zbrush, Mudbox, Blender, 3d-coat) Mari отличается поддержкой в несколько тысяч раз больших текстур (32K x 32K пикселей) на модель,
большей скоростью работы с большими текстурами, расширенными возможностями визуализации, гибким движком кистей, поддержкой анимации и возможностью создания анимированных текстур.
pic
Нововведения в 4.6 версии:
Geo-Channels
Mari 4.6v1 extends the Material System to include Geo-Channels, allowing for material looks to be driven by mesh maps like AO and Curvature. Geo-Channels are slots on objects for storing named, mesh specific texture maps. Either imported from disk or exported from the project via Channels, the Modo Bake Presets and Bake Points. Geo-Channel Nodes and Layers display the texture map of any Geo-Channel by choosing its name, allowing you to dynamically inject your mesh maps directly to the Node Graph or Layerstack. The new Sync on Bake options in Mari's Bake Point node, lets you share the results of a graph network across your current project. Geo-Channels can be used as an intermediate caching point to allow complex node sharing without the hard to navigate spaghetti of shared connections in the Node Graph. Geo Channel has new Base Color parameter for the base color, which the Geo Channel texture values are blended on top of.
Collapsible Nodes
With the Material System, we’re encouraging you to take advantage of Mari’s incredibly powerful Node Graph for material designing. So we’ve been taking steps to improve the user experience. All Mari nodes are now collapsable, with three states: expanded, collapsed and connected only. These can be cycled by either clicking the new button on the right of every node’s title bar, or by using the ~ shortcut while nodes are selecting nodes. These new collapsed states give you fine tuned flexibility to reduce the visual clutter of complex graphs, making the Mari Node Graph easier to read and navigate. The Multi-Channel nodes that power Mari’s Material System, have an additional Stream Collapsed mode. When all stream are connected in parallel to a downstream node, the connections will appear as a single blue edge. This drastically reduces visual clutter by reducing the size of the tall Multi-Channel nodes introduced in Mari 4.5.
Multi-Channel Stream Collapsed Nodes
The Multi-Channel nodes that power Mari’s Material System, have an additional Stream Collapsed mode. When all stream are connected in parallel to a downstream node, the connections will appear as a single blue edge. This drastically reduces visual clutter by reducing the size of the tall Multi-Channel nodes introduced in Mari 4.5.
Improved Node Auto-Placement
Mari’s node auto-layout logic has been replaced with a new method where upstream nodes are arranged in visual columns with merge nodes forming a visual backbone. This new method should increase the readability of large merge node chains and complex networks.
Customize Material Thumbnails
It is now possible for you to customize your material preset icon generation to conform to your desired standard of material art asset display. Geometry, Camera, Environment Light and Geo-Channels can now all be set in the new Mari Preferences > Thumbnail tab.
Custom Ingest Material Templates
With the introduction of Material Ingest Template Materials, you can now increase the complexity of your ingested Materials with customized promoted controls and user driven sub graph networks. Allowing for a more bespoke automated Material creation workflow.
Material Ingest Search Results
Material Ingest Tool users can now validate your search parameters without running the full material creation process. A table of PBR texture set search results can be displayed based on the parameters set in the tool.
New Vendor Shaders
As Mari’s Material System is driven by the inputs of your project’s shader, it has become more beneficial to have Mari approximations of the render engine shaders your textures are destined for, in order to design materials for your render engine of choice. Mari 4.6 brings two more render vendor contributed approximation shaders to Mari.
V-Ray Shader
The legacy V-Ray shader has been replaced by a new shader from the Chaos Group team behind V-Ray 2019. Artists that use the V-Ray render engine can now paint textures in Mari with a higher degree of confidence that your art will look correct in your final render.
3Delight Shader
A new 3Delight shader has been contributed to Mari by the 3Delight team. With the introduction of the 3Delight Surface shader, you can now paint textures in Mari that will give an approximation of the 3Delight render engine result. Making it easier to iterate lookdev between Mari and Katana.
Процедура лечения:
1. Установите программу Foundry
2. Установите FLT7 сервер (если уже установлен,настроен и исправно работает, то переходите к 9 пункту)
3. Остановите Foundry License Server в службах или в утилите Foundry License Utility (RLM Server -> Stop Server)
4. Копируем патченный rlm.foundry.exe в "C:\Program Files\The Foundry\LicensingTools7.1\bin\RLM" с заменой исходного)
5. Отредактируйте xf_foundry.lic заменив HOST_NAME, MAC_ADDRESS и PORT значениями любым из следующих способов:
- запустить от админа Foundry License Utility в меню Diagnostics -> Run Diagnostics (Host Name и System ID)
- через CMD команда ipconfig /all (имя компьютера, физический адрес (без дефисов в нижнем регистре))
- через CMD запустить rlmutil.exe с параметром rlmhostid -q ("The Foundry\LicensingTools7.1\bin\RLM")
- значение PORT задать по умолчанию 4101 (5053, хотя можно и ничего не писать)
Пример: HOST WIN-5O9OA5CSM8S 001bdc060b7a 4101

6. Переместите отредактированный файл xf_foundry.lic в папку "C:\ProgramData\The Foundry\RLM"
7. Запустите RLM Server в службах или в утилите Foundry License Utility (RLM Server -> Start Server)
8. Проверьте в Foundry License Utility меню Diagnostics -> Run Diagnostics наличие лицензий программы
9. Запустите программу, если всё сделали правильно, то в меню About будет указано Floating License
Если программа при запуске запросит лицензию не увидев сервера, то сделайте следующее:
1. Выберите Install License -> Use Server -> вставьте [email protected] в строку адреса сервера лицензирования.
2. Нажмите кнопку Install для подключения к серверу, при успехе выйдет сообщение об обновлении лицензии.
3. Нажмите Launch для запуска программы (состояние лицензии в меню About обновится при перезагрузке ПО).
Скриншоты:
pic

The Foundry Mari 4.6v1.torrent
Трекер: Зарегистрирован

magnet ссылка

 


Скачать .torrent

20 KB

Статус: проверено (by Snowden в 11-Ноя-19 16:12)
Зарегистрирован: 11-Ноя-19 15:22
Скачан: 1 раз
Размер: 945 MB | 
Поблагодарили:
Скачать The Foundry Mari 4.6v1 [2019, En] торрент
 


Похожие раздачи

Текущее время: 29-Мар 18:34

Часовой пояс: GMT + 3



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы не можете скачивать файлы